zondag 14 augustus 2011

School is weer begonnen en impressies Myanmar

Joehoe, om 8 uur staat iedereen weer klaar om te vertrekken door de week. Beide jongens hebben er weer zin, hoewel de klassen helemaal door elkaar gehusseld zijn. Maarten is buddy van een Canadees jongetje dat nieuw op school is (helpen, wegwijs maken). Vincent heeft 1 Nederlands meisje in de klas, bij Maarten zitten geen Nederlandse kinderen en maar 2 kinderen van z'n oude klas. Michiel is ook blij dat het echte leven weer begonnen is, met meer tijd voor promotie onderzoek.

Ik ben 3 dagen in Myanmar geweest voor werk. Een ervaring! Yangon (vroeger Rangoon)is prachtig en volgens mij is Myanmar absoluut vakantie land, niet voor de shoppers en comfort zoekers overigens. Geen Esprit, Diesel, Nike enzo. Mensen dragen traditonele kleding en slippers die je op de markt koopt. Veel naai ateliers. Cola is wel te koop maar niet op elke hoek van de straat. Yangon, geen brommers (door d eoverhied verboden). Mensen lopen of gaan met de bus/taxi. Rond een uur 5 verschijnen de eettentjes op straat, lage tafeltjes en stoeltjes met op elk tafeltje een keteltje thee. Gezellig! De raarste delen van dieren worden gegeten en noedelsoepjes, een gewoon satetje is er niet bij. Seizoensfruit (nu meloen en papaya, durian) en groente (geen idee) overal op straat te koop. Er zijn ook restaurants waar je binnen (in airco ruimtes) kunt zitten met superlekker Myanmar specialiteiten. Reizen kun je heel gemakkelijk maar je mag niet overal naar toe. De pagodes zijn adembenemend mooi. Ik zal nog wat foto's plaatsen. Ik weet niet hoe politiek incorrect het is maar ik zou zeggen twijfel niet: boeken (neem USD mee, cerdit cards worden niet geaccepteerd en pinautomaten hebben ze niet). Had ik mij niet gerealiseerd dus ik moet nu een deel van mijn hotel overnachting nog betalen. Gelukkig lieten ze me gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten